En digital tjänst. Många fördelar. – Vi hjälper era kunder att få kontroll på det viktiga genom hela livet

Boka demo

För era kunder

Vår digitala tjänst erbjuder era kunder säker digital förvaring av privata uppgifter, dokument och önskemål för framtiden. Syftet är att hjälpa era kunder hantera deras uppgifter på ett säkert sätt idag, för att sedan säkerställa att dem skickas till förvalda kontaktpersoner den dagen man inte längre finns i livet. Med hjälp av vår digitala tjänst kan ni skapa mervärde för kunden och stärka upplevelsen för fler i familjen både Före, Under och Efter.

Bättre överblick och kontroll

Enkla översikter och lättanvända funktioner hjälper kunden att hantera och bevara allt viktigt idag och planera för framtiden, allt på en samlad plats.

Ökad trygghet

Möjlighet att registrera kontaktpersoner som automatiskt får tillgång till allt viktigt vid dödsfallet. Något som minskar risken att lämna anhöriga med frågetecken.

Säker förvaring

All data är krypterad, bevakas och förvaras säkert på servrar i Sverige. Ingen obehörig kan se eller läsa av uppgifter, med undantag för registrerade kontaktpersoner, men först när dödsfallet registrerats hos Skatteverket.

För er verksamhet

Vår digitala tjänst bidrar till att ni hittar fler kunder och möter fler inom kundens närmaste krets innan era tjänster normalt efterfrågas med hjälp av systeminteraktioner och smarta funktioner. När ni erbjuder vår digitala tjänst gör ni det under er egen varumärkesprofil. Översikter och funktioner anpassas med er logotyp, bilder, färger och typsnitt med fler valmöjligheter. På så sätt marknadsförs ni i alla kontaktytor som ger er ett försprång i kundresan och skapar en bättre kundupplevelse.

Möta fler kunder

EHjälper er att hitta fler kunder, möta fler i familjen i en tidigare fas, och därigenom synliggöra begravningsbyrån redan innan tjänsterna normalt efterfrågas med möjlighet att bygga långsiktiga kundrelationer.

Stärka kundupplevelsen

Naturliga kontaktytor med hjälp av automatiska systeminteraktioner och smarta funktioner skapar förutsägbarhet, vilket bidrar till ökad trygghet för fler i familjen både Före, Under och Efter ett dödsfall.

Utvecklas positivt

Oavsett om ni är digitala eller analoga, har behov av att hitta fler kunder eller inte, erbjuder vår digitala tjänst ett stort mervärde och en bättre upplevelse för alla era kunder. Den är enkel att integrera och allt som krävs är att ni har en hemsida.

Snart lanseras fysisk förvaring – en helhetslösning för trygg förvaring

Vi på Whenever erbjuder en skräddarsydd white label-lösning som ger era kunder en säker och enkel tjänst för digital förvaring. Inom kort lanserar vi en vidareutveckling av vår tjänst med fysisk förvaring för white label-kunder. Det innebär att ni kan erbjuda en helhetslösning som kombinerar digital och fysisk förvaring av viktiga handlingar, som testamenten och fullmakter.

Ert team kommer att få en utbildning i hur ni enkelt kan skicka alla dokument till oss för säker förvaring åt era kunder, samt löpande stöd från oss för att hantera tjänsten på bästa sätt.

Med denna utökade lösning kan ni ge era kunder en komplett tjänst som hanterar deras mest värdefulla dokument med högsta säkerhet och diskretion, samtidigt som ni stärker ert eget erbjudande.

Så här fungerar vår digitala tjänst för kunden

Modernisera ert produktutbud

Vi tillhandahåller lösningen medan ni marknadsför den helt under er egen varumärkesprofil. Översikter och funktioner anpassas med er logotyp, färger, typsnitt, med fler anpassningsbara möjligheter såsom val av call-to-actions funktioner, ikoner och textinnehåll. Ni namnger tjänsten och era kunder skapar konto och loggar in via er hemsida.

Vi strävar efter att bygga långsiktiga partnerskap och driva utvecklingsarbetet av vår digitala tjänst framåt med hjälp av insikter från er. På så sätt kommer vi att fortsätta förbättra upplevelsen för era kunder och även begravningsbyrån.

Bankuppgifter

Samla dina bankkonton, banker och kontaktpersoner för enkel överblick och trygghet.

Dokument

Spara digitala kopior av dina viktigaste dokument för enkel tillgång och trygg hantering, nu och i framtiden.

Digitala tjänster

Samla alla dina lösenord till mejl, appar och hemsidor på ett ställe för smidig och säker tillgång i framtiden.

Försäkringar

Samla all information om dina försäkringar för en tydlig översikt och säkerställ att familjen får rätt ersättning.

Begravningsönskemål

 Säkerställ att dina önskemål kommer fram, så att familjen slipper konflikter eller att gissa hur du ville ha din begravning.

Fysisk förvaring

Skicka in dina fysiska dokument för säker förvaring och trygg leverans till rätt person i framtiden.

Vi vill gärna ingå partnerskap mer er

Att ingå partnerskap med oss är enkelt och smidigt, kräver inget extra arbete eller betydande investeringar. Oavsett om ni är digitala eller analoga, liten eller stor aktör finns förutsättningar att inleda samarbete med oss.

Kontakta oss på sales@whenever.se för mer information!

Våra partners

Begravningsbyrån Fredrika & Co
Vita Liljans Begravningsbyrå
Kyrkans Begravningsbyrå
Lavendla
Roland Andersson Begravning & Juridik
Svenska Begravningsbolaget

Vårt team

Johan Bengtsson

Johan Bengtsson

Sales Director & Partner

Från mina tidigare erfarenheter inom hotellsektorn har jag alltid arbetat med att förenkla vardagen för människor. Det Whenever har utvecklat och erbjuder är inte bara värden som skapas här och nu, utan en produkt som både skapar värden idag och på sikt. Jag är glad över att få fortsätta arbeta med sådant som betyder mycket för människor.

Antonia de Baey Piehl

Antonia de Baey Piehl

Managing Director & Partner

I spåren av min fars bortgång blev vi som familj överväldigade av det administrativa arbete som följde. Många frågor lämnades obesvarade, vilket gjorde hela sorgeprocessen än mer svår. Det är en situation många av oss känner igen och som många fler kommer finna sig i. Det känns verkligen fantastisk att genom mitt arbete få erbjuda en tjänst som kan underlätta för andra.

Henrik Piehl

Henrik Piehl

Founder & Partner

I min familj har vi alltid talat om döden som något naturligt och inget man ska vara rädd för, utan istället njuta av de dagar man har tillsammans. Men trots det är det en stor sorg när någon närstående går bort. Det kändes därför viktigt att starta en tjänst som kan stötta anhöriga. Genom att spara alla viktiga uppgifter i ditt digitala Whenever-konto ger man sina nära och kära den finaste kärlekshandlingen när det behövs som allra mest.

Erik Hawerman

Erik Hawerman

CTO

Jag är tacksam att som CTO på Whenever få vara en del av ett företag med en vision av att underlätta för familjer i svåra stunder. Det känns meningsfullt att arbeta i en miljö som är familjär och grundad i omtanke, samtidigt som jag får kombinera innovation och teknik för att ständigt förbättra och utveckla tjänsten.

Om oss

Vi har en stark övertygelse om att alla människor har behov av säker digital förvaring av privata uppgifter, dokument och önskemål för framtiden. De flesta instämmer i denna övertygelse – livet är ju trots allt händelserikt och oförutsägbart. Därför är det aldrig för tidigt att börja sammanställa viktiga uppgifter och planera för framtiden, vilket underlättar både den egna vardagen och ger fler i familjen ökad trygghet både Före, Under och Efter ett dödsfall.

Utifrån det här behovet och möjligheten har vi tagit fram vår digitala tjänst. Här finns stora möjligheter att med hjälp av tekniken hjälpa människor att hantera deras uppgifter på ett säkert sätt idag, och säkerställa att dem skickas till förvalda kontaktpersoner när man inte längre är i livet.

Whenever grundades 2016 och är idag en växande leverantör till begravningsbyråer där vi samarbetar med flera aktörer och fortsätter vår fantastiska resa med stor optimism och framtidstro. Vår vision är att stödja begravningsbyråer i den digitala transformeringen och verka för att verksamheten utvecklas positivt, genom bättre kundupplevelser och fler affärsmöjligheter.