Så skickar du in dina dokument – enkelt och säkert
Att skicka in dina dokument till oss är sista steget för att säkerställa att dina viktiga handlingar förvaras tryggt och säkert. I den efterföljande grafiken visar vi hur processen går till i fyra enkla steg. När dina dokument är hos oss kan du känna dig trygg med att de kommer att nå dina förvalda kontaktpersoner den dag de behövs som mest.
Du kan när som helst skicka in fler dokument eller uppdatera befintliga. Om du skickar in en ny version av ett dokument kan vi antingen ersätta det gamla med det nya och makulera gamla versionen eller returnera originalet till dig med rekommenderad post (mot en avgift). På så sätt behåller du alltid full kontroll över det vi förvarar åt dig.
Som en extra trygghet har du även alltid tillgång till digitala kopior av dina dokument via vår hemsida eller app. Vi rekommenderar att du regelbundet ser över dina handlingar för att säkerställa att de är aktuella och speglar din nuvarande situation. Livets förändringar – som att köpa bostad, bli sambo, skaffa barn eller gifta sig – kan påverka vilka uppgifter som är viktiga att förmedla vidare till nästa generationen för att undvika oklarheter eller konflikter i framtiden.
Vad ingår?
- Bankuppgifter
- Dokument
- Digitala tjänster
- Samboavtal
- Försäkringar
- Begravningsönskemål
- Digitalt arv
- Mina Husdjur
- Allt inom Fysisk förvaring
- Allt inom Digital förvaring
- Trygg och säker förvaring
- Digital kopia alltid tillgänglig
- Porto för varubrev ingår
- Smidigt att uppdatera
- Dokument levereras tryggt vid behov
- Vi ser till att rätt mottagare nås
- Påminnelser för att uppdatera dina dokument